תיק אודסקי - נילי אסיא

"תיק אודסקי" הוא ספר שני בסדרה החקירות של ליאורה דגני מאת נילי אסיא. זה ספר בלש. ספר עכשווי. ספר "משלנו". המדינה לא מתפקדת, בדרך לבחירות נוספות. מחלקת התברואה שובתת והכל מסריח. לא סתם התחלתי את הסקירה עם המשפטשזהספר שני. מבחינת התעלומה, כל ספר עומד בפני עצמו. הרצח מתרחש, נחקר, מגיע לסופוולפתרונו. יופי של ספר. זורם. עכשווי. משלנו. בהחלט ממליצה. 

לכתבה המלאה

11 ספרי טיסה לטיסות מעל סעודיה

"תיק אודסקי" זה לא השם של התיק החדש של ורסאצ'ה, זה שמו של עוד ספר מתח בעלילות ליאורה, שוטרת שמוכיחה לנו שלא רק גבריםיכולים להיות מכורים לעבודה ולפחד ממחוייבות. הפעם ליאורה עצבנית בגלל שלא קיבלה את התפקיד שהיה אמור להיות בכיס שלה, ובכל זאת היא לא יכולה להגיד לא כשמעדכנים אותה שבתוך מזוודה שהונחה ליד המכולת נמצאה גופה של עובדת זרה. ספר מעניין, כייפי וקריא שהוא התשובה ל'מהישראלי בעינייך"

לכתבה המלאה

ראש בראש - להכיר את האנשים מאחורי הספרים

מתאמנת כל יום, תשמח לדייט עם פיליפ מרלו, וכשיוצא לה ספר חדש היא מרגישה שחרור ושקט פנימי. נילי אסיא ("תיק אודסקי") עונה לשאלון האישי.

לכתבה המלאה

"תיק אודסקי" – נילי אסיא עושה זאת שנית

נילי אסיא עושה זאת שנית. כי "תיק אודסקי" הוא לא תיק מסרים- הוא ספר מצוין. קראתי אותו כי הוא ריתק אותי. נילי אסיא יצרה דמויות נהדרות, עגולות, מסקרנות ואנושיות. היא יצרה עלילה מסקרנת ומותחת. לא חשדתי בכלל מה הוא פתרון התעלומה. ובנוסף, היא לא עשתה הנחות, לא לדמויות ולא לי כקוראת שרצתה משהו מסוים עבור ליאורה. התובנות הגיעו כשסיימתי.

לכתבה המלאה

נערה נעלמת, ובלשית נולדת, בספר מתח חדש

היעלמותה הפתאומית של נערה בת 16 עומדת במרכז מותחן הביכורים "תיק איה". אל מדף ספרי הבלש בישראל מצטרפת החוקרת ליאורה דגני, שיוצאת למשימת הפענוח. נילי אסיא, מי שבראה אותה, מסבירה מה הקשר בין התעלומה שכתבה לעבודתה כבכירה בחברת היי־טק העוסקת באבטחת מידע וגם לעובדה שהיא אם לארבעה ילדים

לכתבה המלאה

"תיק איה": סמנכ"לית שיווק, סופרת ובלשית

נילי אסיא משלבת קריירה כסמנכ"לית שיווק בחברת הסייבר פורטנוקס עם אימהות לארבעה ילדים ● באחרונה היא הוסיפה לרזומה שלה הוצאת ספר ביכורים בלשי - על בלשית חוקרת, "וורקוהולית", חריפה, חכמה, אנליטית ובועטת

לכתבה המלאה

"תיק איה": חוקרת המשטרה שמספקת בידור בלשי בסגנון "חוק וסדר"

החוקרת ליאורה דגני, גיבורת הרומן הבלשי הראשון של נילי אסיא, מנסה לפענח את פרשיית היעלמותה של נערה מצפון תל אביב. אסיא יודעת ליצור מותחן קליל המאפשר הסחת דעת, אבל לקראת החקירות הבאות מוטב לה להיגמל מכמה מחלות ילדות

לכתבה המלאה

אמנות הפרטים הקטנים | נילי אסיא

רגע לפני שמלאו לה 40, החליטה נילי אסיא לממש את החלום הישן שלה, ולהשיק קריירה ספרותית כמחברת ספרי בלש מבלי לוותר על הג׳וב התובעני בהייטק. באיזו טכניקה השתמשה כדי להביא אל הכתב את הפרטים הקטנים? מה מקור ההשראה לעלילה, שנפתחת בהיעלמותה של נערה בת 16? איך בונים דמות כמו חוקרת המשטרה האמביציוזית ליאורה דגני?

לצפייה

תיק איה – נילי אסיא

רובנו היינו כאלה, בגיל העשרה. ידענו הכל ואי אפשר היה לחדש לנו שום דבר על החיים. ידענו בדיוק איך דברים צריכים להיות, ואיך לתקן מה שמקולקל, איך צריך להתנהג בכל דבר ועניין (גם אם לא היה לנו מושג ירוק על ענייני הריון ולידה, למשל; דעות היות לנו), ואם רק היו נותנים לנו, העולם היה יכול להיות מקום טוב יותר. בגיל עשרים וקצת זה עובר, הבטחון הזה בידע הכללי. ואחר כך, ככל שהתקדמנו בגיל ובחיים הבנו כמה מעט אנחנו יודעות וכמה מורכב העולם מסביבנו, ואיך הכל נצבע בגוונים של אפור, ואין כמעט שחור ולבן.

לכתבה המלאה

NILLY ASSIA - MEET THE WRITER

נילי אסיא, בת 42, סמנכ"ל שיווק בחברת סייבר, אמא ל-4 ילדים, נשואה לרונן, וסופרת המשיקה את ספר הביכורים שלה "תיק איה". 

לכתבה המלאה

מבט אל ספרים וספרות בגובה העיניים

אַיָּה בת השש־עשרה יוצאת בבוקר מביתה שבצפון תל אביב - ולא חוזרת. בריחה? חטיפה? אַיֵּה אַת, אַיָּה?

תיק החקירה נוחת על שולחנה של ליאורה דגני, בלשית משטרה שמכורה לעבודה ולסיגריות, חובבת מגפיים שחורים ומתגעגעת קשות לסבתא שלה.

לכתבה המלאה

ספרים חדשים על המדף – ינואר 2019 | תיק איה

ספר ראשון בסדרה. כך לפחות לפי ההוצאה. כי גם לנו מגיעה סדרת ספרים על בלשית חוקרת.

לכתבה המלאה

אחד קלאסי ואחד חדש – המלצה על שני ספרי מתח

לא היכרתי את נילי אסיא שזה ספרה הראשון ושמחתי לגלות שהוא יהיה הספר הראשון בסדרת החקירות של ליאורה דגני שכבר למדתי לחבב.

לכתבה המלאה